Packning och planering

Redan onsdag och halva veckan har gått. Ute är det fortsatt blåst och snöyra så det gör inget att jag måste sitta inne och packa underkläder i cellofanpåsar. Har äntligen hittat lite större parti med sådana så man inte behöver åka skyttetrafik till stan. Nästa steg är att ta hem en pall med påsar. Det tar sån tid att leta emballage till kläderna. Inget plagg har samma storlek och jag vill och behöver en miljard olika storlekar och dessutom vill jag absolut packa allt. Yrkesskada kanske men jag gillar när det är rent, vill inte sälja något som någons annans smutsiga tumme petat på.
Har handlat från http://www.cchobby.se/ en rolig webbshop som har de mesta i pyssel också cellofanpåsar. Har du något annat förslag där det finns emballage och cellofanpåsar?
 
I morgon ska jag med Marie Eriksson till Ålands bygdegård på pensionärsträff, det ska bli roligt att träffa mammas vänner. För de är ju i hennes ålder och hon är säkert där hon med, hon vet säkert inte ens om att jag kommer. Det har jag glömt att tala om för henne. Det är ju Marie som ordnat att vi får komma. Marie ska prata vad Aloe Vera gör för oss och jag har med kompressionsstrumpor och lite andra underkläder som kan passa. Apropå pensionärer blir jag så full i skratt åt mamma. Hon hjälper till att går ut och går med de som bor på vårdboendet här i Vänge på måndagar eller om det är tisdagar. Men det roliga är att hon säger att hon ska gå ut med pensionärerna eller de "gamla", ja och då är hon själv 75 år, varken pensionär eller gammal, haha. Ja man blir inte äldre än man gör sig och det bevisar hon med mycket.
 
Nä nu ska jag fortsätta att jobba vidare. Idag är det tyst i huset. Victor är piggare och är i skolan och Tobbe jobbar också så inget sällskap hemma idag. Ska hämta barnen efter skolan och åka och ta passfoto med dem, börjar verkligen bli hög tid till det.

Kommentera här: